Voeding die je darmslijmvlies helpt herstellen

Hartige kikkererwtenmuffins
26 oktober 2017
Hoe werken groenten ontstekingsremmend?
17 december 2017
Toon alles

Voeding die je darmslijmvlies helpt herstellen

Een goed opgebouwd darmslijmvlies is van cruciaal belang voor een goede gezondheid. Als je darmslijmvlies niet goed is opgebouwd kan je gezondheid achteruit gaan. Denk aan allergieën en ontstekingen.

Je darmslijmvlies staat door ‘verkeerde’ voeding de hele dag onder druk, dit komt door de grote hoeveelheid gluten, lectinen, suikers, E-nummers je dagelijks binnenkrijgt door voeding. Deze stoffen beschadigen je darmslijmvlies waardoor afvalstoffen het lichaam binnen kunnen komen. Je kunt je darmslijmvlies ondersteunen en opbouwen, hierdoor verbeter je jouw gezondheid. Ten eerste door het vermijden van producten die je darmslijmvlies beschadigen, maar ook door het eten van voeding dat je darmslijmvlies helpt met opbouwen.

Met de volgende voeding kan je jouw darmslijmvlies opbouwen en ondersteunen.

Probeer dagelijks minimaal van elke groep iets aan je maaltijden toe te voegen.

1)      Omega 3 en 6 vetzuren

–          Vette vis

–          En 6 via suppletie

–          Ongebrande verse noten zoals: walnoten, paranoten; zaden zoals: zonnebloempitten, pijnboompitten

–          Gemalen biologische lijnzaad

–          Borrageolie GLA-suppletie

Vitals Borageolie 500mg Biologisch Capsules 100st

2)  Met kruiden

– kurkuma via voeding of supplementen
– Knoflook
– Groene thee
– Kammille werkt ontstekingsremmend thee of supplementen

3)  Met vitaminen

– Quercitine (biologische geraspte appel met schil) voeding of supplementen
– spirulina
– vitamine A

4)      Met aminozuren

– glutamine, taurine

5)      Met enzymen

6)      Verse ananas